onsdag 24 april 2013

Dags att handla

I fyra månader har jag intalat mig själv att jag försöker gå ner i vikt, men egentligen har jag bara "försökt" i mina tankar. Varje kväll går jag och lägger mig och tänker "imorgon kommer jag att börja på riktigt". Morgondagen kommer, jag äter bra mat och lagom mycket till frukost och lunch. När jag sedan kommer hem så trycker jag i mig allt jag kommer över, mat, godis men framför allt mackor. När barnen ska äta kvällsfika så trycker jag i mig lika många mackor som de tillsammans, trots att jag egentligen inte var hungrig, sedan tänker jag "imorgon startar jag tänka på min vikt så jag kan lika gärna ta en till macka ikväll". Jag vet att det inte är normalt beteende så därför måste jag nu förändra min kost men framför allt mina tankar. Jag väger 68 kilo, 8 kilo mer än mitt mål. Min plan är att äta GI/låg kolhydratkost samt att komma igång med träning igen. Nu måste jag gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon och åka med första planet till stockholm. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar