måndag 29 april 2013

5/2-kost

Idag var första dagen maken och jag körde "fasta" enligt 5/2-dieten. Vi åt middag igår kväll och sedan hoppade vi över frukost. 500 kcal fördelat på lunch och middag, utöver detta endast vatten och te. Jag har känt mig tröttare, säkert på grund av kosten men vi har bestämt oss att köra detta i en månad nu. De dagar vi inte fastar ska jag fortsätta med gi-kost/lågkolhydratkost. Känns roligt och bra att vi gör det här tillsammans, blir lättare då :-)

Förutom en bra kostdag har jag kört mitt tredje body rock-pass. Idag blev det 12 min så många rundor som möjligt. Jag körde fyra övningar, dips, armhävning, hoppa ut till med benen till sittande samt stå upp med händerna bakom nacken, sätta sig ner och göra en ditupp och sedan resa sig upp utan hjälp. Superjobbigt var det, klarade 4,5 runda. Nu är det läggdags :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar